my life as tyna aquazze :: i love it

Cara melupakan bekas kekasih anda :D

Views
Haii awak . HEHE, baru dapat buka blog hari ni . tak taw apa nak post kan . hehee .. okay la tu tajuk kat atas tu, sy dpat idea bila nmpak dri satu sumber . so sy copy2 cikit la . x baik copy 100% kan . privacy orng tu . hahaa .. k la, jum share2 tips cmna nak lupakan bekas kekasih bagi u all yg pernah putus cinta . sy ?? xpe la penah juga tapi kisah lalu . lama da berlalu n sy yg tinggal kan dia . HAHA ! jahat tak sy ? emmm whatever la . sekarang ni tengah nak  bljar nak setia pula :D


Awak sedih tak masa putus cinta tu ?? emmm mesti sedih nak mati kan, kesian ... haha . macam la dia sorang ja dlm dunia ni . masih ada lagi tu yg tunggu kat luar cuma masa dan kita ja yg nak tentukan nak ke tak bercinta lagi .
K la, baca tips kat bawan ni cmna nak lupakan bekas kekasih tu r :D

# firstly, anggap dia tak pernah wujud !
lebih mudah sbnarnya nak lupakan dia kalu dia yg luka kan hati anda trlebih dhulu . so, tak payah nk mimpi dia msih milik anda k . tak payah nak trmakan pujuk rayu dia juga . anggap ja dia tak pernah wujud dan kalau anda SANGGUP terima perbuatan dia yg sakitkan hati u tu KEMBALI je la kat dia . tapi jgan harap dia akan berubah 100% okay .

# tutup buku
tutup serapat2nya kalu u nak berpisah sngat dgn dia . anda harus ingat yg anda nak tamatkan hubngan tu dan kemungkinan besar anda akan brtemu dgn orng yg lebih baik drpada dia kn . tak mustahil kawan ! so, jgan sesekali bjumpa lgi dgn dia jika suda bpisah .

# jangan hubunginya lagi
penting ! JANGAN HUBUNGInya lagi . kecuali anda ingin rujuk semula dgnnya . memang susah nak lupakn ssorng yg kita cinta /sayang dlm masa yg lama kan tpi ia tak mustahil . tak payah nak mesej, e-mail, call or tnya dgn orng yg mengenalinya apa2 yg berkaitan dgn dirinya .

# sibukkan diri
anda ada banyak masa kan tanpa c dia . so sibukkan la diri anda dgn bt bnyak keja . jogging ke . masak ke . apa2 je la yg buat anda tak ingat dia . nanti dpat juga la pengganti dia tu .

# lupakan semuanya
memang susah nak lupakan dia kan tapi sampai bila nak berada dlm keadaan tu ? dia mungkin sedang bersenag-lenang dgn orng lain so tak de guna nya anda mengenang semua memori bersamanya tu . just lupakan sja k :D

# jauhi kawan-kawannya 
ha, jauhkan diri anda dri orng yg dekat dgnnya . mesti susahkan tpi demi kebaikan anda kena buat juga .anda perlukan masa utk melupakan semua tu dan kena kuatkan semangat . anggap je la semua yg berlaku tu ada hikmahnya .. cewahh .. hehe .

# jangan simpan barang2nya
apabila da dapat melupakan dia jgn sesekali toleh ke blkang lagi . sbb bila ja anda ingat kngan dgn c dia, semua barang dan tentang c dia anda akan ingat . so, simpan ja la semua tu di satu tmpat yg berkunci dan jgan sesekali melihatnya kmbali .

# keluar bersama2 dgn family atau kawan 
kenangan yg dtang tak mampu kita atasi dan ini akn mmbuat kita utk tak dpt menahannya . tpi hal ini dpat di atasi jika anda btul2 nak melupakannya . so, bawa la family or kawan brcuti ke tmpat yg anda tak pernah pergi . usah bersedih kerana dia . 

# pergi beriadah
myb semasa brsama dia anda tak pernah bersukan or beriadah kan . so, ini la masa anda melakukan semua tu . tak payah nak peruntukkan masa nak mengingati dia .

# selalu ingat perkara buruk dan hal yang menyakitkan hati 
jika anda masih memikirkannya mungin agak sukar untuk anda meneruskan hidup baru tanpanya . jangan sesekali mengingati kisah manis coz ini akn buat anda sakit menanggung rindu . cewahh .. so, yg berlalu biar la brlalu . da tak de jodoh dgn dia kan dan jgan pula anda fikir hidup anda suda brakhir di sini . jangan fikir ini yg anda dapat ats sgla pngorbanan anda trhadapnya .

So, kena la kuatkan semangat bila diputuskan oleh sang kekasih ya . kumbang bukan seekor dan bunga bukan sekuntum ! HEHE . btw, good luck . teruskan hidup dgn gembira tanpa c dia . tak mustahil anda akn dpt pengganti yg lebih baik kan . chayook2 !!


Create by cik tyNa . tekan like kalau suka . chill ! peace ^_^ thanks.

3 88 kawan yang komen:

Si BuDaK KaChAk said...

sumenya dah buat...tp num 3 tu mmg susa....wlaupun dia dah ape bf bru tp still teringatkn dia...

tp blum pernah terpikir utk terima dia kembalik klu dia mintak...

..cik hana.. said...

betul tu dear....lelaki ni makin kita kejar makin dia lari..so bila dah putus tu kita diamkan diri jangan langsung cari dia..kalau dia betul2 perlukan kita dalam hidup dia,pasti dia akan cari kita semula :)

miSs tyNa said...

hahaa, kalau da taw dia tak sayang kita tak payah la nak kejar dia tu kan . lelaki bukan sorang ja :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
:)

Klik Nuffnang !